sg 4

Invigning av skolgården

Fredagen den 24 september 2021 firade Samskolan sin 120:de födelsedag samt invigning av skolans nya skolgårdar med pompa och ståt!

Dagen gick i sann samskoleanda. Eleverna fick lyssna på tal från rektorer som därefter bjöd på rundtur på skolgårdarna och tårta med festligheter. På 12:an fick eleverna lyssna på sagor i den nybyggda pergolan och spela fotboll och andra aktiviteter på den nya efterlängtade gräsbeklädda fotbollsplanen. På 11:an provades bl. a den nya hinderbanan.

Till eftermiddagens invigningsceremoni fanns, förutom inbjudna föräldrar, även representanter från skolans styrelse, Stödförening samt Föräldraförening, på plats. Ceremonin inleddes med tal från rektorer som efterföljdes av barnsång och bandklippning med såpbubblor. Därefter bjöds det på tårta med underhållning från skolans kompband allt under gemensamt trevligt mingel.  Ett stort tack går till skolans Stödförening, Styrelse, Otto och Charlotte Mannheimers fond, donatorer och privata bidragsgivare samt till arkitekt Kajsa Kelly som gjorde detta stora projekt möjligt.

Invigning av skolgården

Liknande nyheter