Fjaril vingad 1

Fjäril vingad

Ja, det fladdrar även på Lilla Samskolan både ute och inne med fjärilar både på bild och i buskarna. Under de sista veckorna har förskolan och förskoleklasserna berikat ”Torget” med fullt av fina bilder och konstverk med tema fjärilar. I alla grupperna har man studerat fjärilens livscykel från ägg – larv – puppa – fjäril och följt den tills det är dags att släppa ut fjärilarna i det fria. Vi har också fått se år 2 som bjöd in till en föreställning med både fakta, musik, dans och sång med fjärilen i fokus. Det finns ca 2700 fjärilsarter i Sverige uppdelat på 110 sorters dagfjärilar och resten nattfjärilar. Citronfjärilen blev vald av svenska folket till Sveriges nationalfjäril häromåret. Så trevligt och roligt att ta del av alla fakta och givetvis spana efter fjärilar under sommaren på alla fina blommor!

,

Fjäril vingad