lasaret gy multiboll

Multibollturnering 2016

Den 27 april (2016) var det åter dags för den av elevrådet anordnade multibollturneringen för alla elever på gymnasiet. I Svingelns sporthall spelades multiboll på två planer hela dagen. Årets upplaga av turneringen var mycket lyckad, den präglades av juste spel och brett deltagande.

Alla gymnasieklasser utom en deltog och nyheten för i år var att alla lag måste bestå av både killar och tjejer. De tre delgrenarna i Samskolans multibollturnering är fotboll, basket och innebandy. Domaren kan när som helst byta gren, och vid grenbytet meddelas också hur många lagmedlemmar som ska in på plan – det kan skifta mellan en till fem spelare. Att vara domare i multiboll är en svår uppgift, men årets domare Thomas, Daniel, Johan och John skötte uppdraget på ett tydligt och tryggt sätt. Efter två gruppspelsomgångar och ett slutspel avgjordes finalen mellan fjolårssegrarna 3CEK och 3ENA. 3ENA gick segrande ur finalen och vann även det fina fairplay­-priset.

Multibollturnering 2016