aktualiteter gy na indien

Besök från Indien

Fredagen 13/5 hade Samskolan besök från Indien och från Donnergymnasiet. Vår indiske kontaktperson, Mr Kamlendra Singh Ranawat, berättade för våra tvåor på samhällsprogrammet om nästa läsårs utbytesprojekt med Alok School i Udaipur Indien. Med på besöket var också nio elever från Donnergymnasiet och deras lärare.

Bild

I höst ska 8 elever från det samhällsvetenskapliga programmet besöka Udaipur och nästa vår får vi besök av en indisk delegation. För att våra elever bättre ska förstå vad detta utbyte innebär gästades vi den 13 maj av Mr Kamlendra Singh Ranawat från Udaipur och elever från Donnergymnasiet som gjort en liknande resa. Donnereleverna berättade och visade bilder från sitt  utbytesprojekt med Indien och svarade sedan på Samskoleelevernas frågor. Syftet med besöket var att inspirera Samskolans elever inför deras egna ansökningar om att delta i Samskolans utbyte samt att ge dem svar på frågor de har om projektet.

,

Besök från Indien