aktualiteter sam pja

Öppet hus – Peter Järvsén

Käre Samskolevän,

För tolfte gången på 117 år skiftar nu Samskolan rektor. Skolan startade 1901 med Artur Bendixson vid rodret. Sedan följde Sven Lönborg, Josua Mjöberg, Oscar Cronholm, Mats Redin, Erik Martens, Torsten Sundelin, Erik J Holmberg, Per Olov Anveden, Alar Randsalu och sedan 2007 Peter Järvsén. 1 1 rektorer på 1 17 år borgar för kontinuitet och trygghet och är en av anledningarna till att Samskolan idag är den framgångsrika och vitala skola den är.

Och nu, nu är det dags igen. Som nummer 12 i raden av rektorer på Samskolan välkomnar vi Egil Gry men först vill vi hylla och tacka Peter Järvsén för storstilade och mycket fina insatser under de 1 1 år han varit skolan trogen.

Fredagen den 12 oktober mellan klockan 15.00 och 17.00 bjuder vi till ”Öppet Hus” i aulan på Stora skolan, Stampgatan 13 för att vi där skall kunna ge Peter Järvsén vår hyllning och vårt tack och jag hoppas då att få se dig som vår gäst.

Vi bjuder på lite enklare ”mingelmat” och något att dricka.

Öppet Hus för Peter Järvsén,
fredagen den 12 oktober 2018,