lasaret gr niornaslunch

Niornas lunch

Det är en högtidlig och glad stämning när niorna samlades för lunch tillsammans med sina lärare i slutet av läsåret.

För att uppmärksamma våra nior som slutar grundskolan har niorna och deras lärare en gemensam lunch på Elite Park Avenue. Där minglar vi först tillsammans för att sedan sätta oss vid dukade bord och lyssna på tal och sång. Middagen leds av elever och varje klass håller ett tal, visar bilder eller på något annat sätt uppmärksammar de år de haft tillsammans, sedan sjuan eller ännu längre tillbaka. En och annan överraskning brukar det alltid bli och varje år delar vi ut ett stipendium till en niondeklassare med titeln “mest självklara elev”. Mest självklara elev kan innebära mycket, därför är det lika spännande varje år.

Niornas lunch