lasaret gy na uf

Ung Företagsamhet (UF)

Samskolan har en stark tradition av Ung Företagsamhet (UF) i vår undervisning. Sedan ett antal år tillbaka har Samskolans företag placerat sig hög(s)t både i regionala och nationella tävlingar.

Samskolan möjliggör för alla skolans gymnasieprogram att bedriva UF-Företag. De elever som läser ekonomiinriktningen på Samskolan kommer under sin programinriktning att läsa Företagsekonomi 1 och Företagsekonomi 2  för att sista året driva sitt eget, riktiga UF-företag i kursen Entreprenörskap och Företagande.

Samskolans möjligheter att välja till fördjupningskurser som Företagsekonomi, Ledarskap och organisation möjliggör för alla gymnasieeleverna att få djupare förberedelser i att driva företag i kursen Entreprenörskap om de önskar. Kursutbudet och ambitiösa elever i kombination med rutinerade och drivna lärare har skapat förutsättningarna för skolans starka framgångar inom UF.

88248460 10157677750235225 5072828762849017856 o 1

”Göteborgs Högre Samskola tog 2020 tog hem majoriteten av alla utmärkelser på Göteborgsregionens mässa. Bland annat regionens bästa UF-företag, mest hållbara företag, bästa tjänster och produkter och bästa lärare.  Göteborgs Högre Samskola är en skola att gå på om du är intresserad av entreprenörskap och företagande!” (Fredrik Björnander, ekonomilärare)

Ung Företagsamhet (UF)